Google Ads-konto

Hvordan sette opp en Google Ads konto for bedriften din. 

Denne prosessen kan se litt annerledes ut for enhver bedrift, avhengig av hva dere har satt opp fra før av Google produkter. Google endrer også på denne prosessen ofte, med mål om å gjøre det enklere og mer brukervennlig. Bruk denne guiden som en referanse for hver av de eventuelle stegene. 

1

Det første du må gjøre er å gå til ads.google.com.
Trykk «Start nå». 

2

Hvis du allerede har en G-Mail eller YouTube konto, kan du bruke denne til å sette opp en Ads konto.

Hvis ikke, oppretter du en Google konto her, ved å trykke «Opprett konto»

3

Når du er kommet i gang med å sette opp kontoen, kommer du inn her.
 
Her velger du «Skip campaign creation»

4

Velg riktige innstillinger for din bedrift. 
 
Velg ønsket alternativ på nederste spørsmål.

5

Du har nå vanligvis fullført oppsettet
 
Hvis du får opp denne skjermen, trykker du bare «Continue to your account»
 
Du er nå klar for neste guide i Google Ads serien. 

Andre tilfeller

Du har allerede en Google konto, med link til en Google Business profil: Link denne videre til din Ads konto og bruk samme informasjon om dette er lagt inn riktig.

Du kan bli bedt om å legge inn din nettside URL i noen tilfeller. Hvis dette er tilfelle og du blir spurt om oppsett av konverteringer og/eller Google Analytics 4, hopp over dette. Vi dekker dette i en annen guide. 

Gratis konsultasjon med våre eksperter

Lurer du på hvordan du best kan utnytte Norsk taksts medlemsfordeler og Robust Medias tjenester? Eller står du fast med noe? Send oss en melding via kontaktskjema, så tar en av våre eksperter kontakt med deg og hjelper deg videre.

    Logo for Robust Media

    Kurs og guider presenteres
    av Robust Media